Thanksgiving!

Japp, då var det Thanksgiving idag. Har varit matlagning i huset hela dagen känns det som^^..Det har lagats kalkon, stuffing, potatismos, chestnuts(kastanjer)och lite annat smått och gått. Jag visste inte att man kunde äta dem innan jag kom hit^^
Jobbade i förmiddags,och strax efter midda kom min hostpappas föräldrar. Blev att upp på rummet för att göra mig lite iordning iaf och sen ner för att vara social:)

Men käkade runt 16.30 tiden, då kalkonen var klar och färdigskivad. Den var ju inte liten om man säger, den vägde nog en 10 kilo och tänk då de som väger 15 :O OH my God säger jag ..
Maten var god, men åt inte så mycket. Konstigt nog var jag inte jättehungrig. Konstigt då jag verkligen har sett fram emot denna högtid, då man samlas hela familjen och äter MÄNGDER!
Men jag får nog lov att säga att jag är lite besviken på den:(
Men det har kanske med att göra att det bara var familjen och inte jätteorganiserat:/ Visste inte hur vi skulle sitta ingen duktning elr ngt:( Då vi väl åt så kändes det nästan som en helt vanlig middag.:(och farföräldrarna åkte hem en stund efter pajen ca 18.30.Ni förstår man måste äte pumkinpaj med grädda också^^ Hoppade dock den:P

Strax efter 20.00 körde jag iaf hem till Anna, där det var rena brakfesten. Hela släkten var verkligen där och det var mängder med olika efterrätter,som de försökte få ner i mig. Men tyvärr så var jag inte hungrig då heller:( Annars hade jag ju gärna smakat lite av de där smarriga sakerna som låg där(A) Kan säga att det kändes som värsta Thanksgivingen, så som jag hade förreställt mig den^^ Massa mat massa människor mängder med skratt. Men hon var så trött på den^^Så blev att köra en runda till Newtown så satt vi där i bilen och bara pratade istället..

Och imon är det blackfriday, vilket betyder att nästan alla americaner är ute på rea rea rea. Affärerna öppnar runt 05.00 på morognen, och har mängder med rabatter och erbjudanden och det är långa köer. Hade också gärna gjort det eftersom jag är här och vill uppleva så mycket som möjligt.
Men sängen kallar och ska upp och jobba imon:/ så blir ingen blackfriday för mig inte.

See ya .

Kram // Zarah
Allmänt | |
Upp