Star sign

Jag blev tagen på sängen igår kan man väl säga. Satt nere på puben med Carro och annat trevligt sällskap, så kom vi in på stjärntecken. Carro berättar då att de ändrat om dem!  Jag - WHAT ?! Hur har jag missat detta ???? 

Jag som ALLTID varit tvillingenNU ha jag fått oxens tecken istället. Inte fan visst jag att de ändrat.. Så kan de väl inte göra? Jag kan förstå att jorden inte har samma position som för 3000 år sedan. Men nu fick jag helt plötligt en personlighetsklyvning känns det som. Är väldigt frustrerande ska jag säga. Tvilling har verkligen varit jag, så som jag är. Känt mig ett med det,varit luftens tecken. Hur fan ska jag kunna känna mig som ett med Oxen, jordens tecken?! Aldrig. Så jag blev tvungen att googla detta.

Det finns två teorier på det:
1.Astronomen Parke Kunkle som upptäckte "felet". Han säger att jordens axel har helt enkelt ändrat sin position i relation till stjärnonas position på himlen. Och därför ändras dem och det har tillkommit ett, ormbärare. 

2.
Astrologiexperten och författaren Gahl Eden Sasson som säger att han inte är emot att jordens position är annorlunda idag än för 3000 år sedna, men håller inte med att stjärnteckena har ändtrat  på grund av det. Han menar att astrologi inte baserar sig på var solen stod när man föddes, utan snarare på olika årstider. Människor karaktäriseras av de årstiderna och året delades därför upp i tolv olika perioder. Att de överensstämmer med zodiakens tecken är bara symboliskt. Det går därför inte att ändra stjärntecknen, menar han. 

Men vad ska man tro på ?
Bara för att jorden har ändrat position nu, det betyder ju inte, att bara för det har jag ändrats som person och fått oxens personlighetsdrag. Jag har då inte blivit oxen. Jag är ju fortfarande jag. Jag är född som tvilling, kommer vara tvilling tills döden skiljer oss åt. Punk slut, End of story.  Eller ?! 

                                                  Vs                      
                                           Tvilling                                                                             Oxe

Kram // Zarah

Allmänt | |
Upp