28th september - 1 year has past.

Denna tiden för exakt 1 årsedan satt jag på flygplanet och var någonstans utan för Usas gränser. För exakt 1 årsedan intog jag amerikans mark,för exakt 1 årsedan såg  jag New york för första gången och blev kär.  Kommer ihåg pulsen, spänningen, hur nervös jag var och trötthet. Det var dagen på mitt största äventyr ever. Jag hade verkligen tagit steget och åkte som au apir till andra sidan. Klarade att mellanlanda på Heathrow och hitta till rätt flight som skulle ta mig vidare. Jag klarade att kånka på 2 stora resväskor, handbagage och datorväska, klarade hela flygresan utan några problem and all by myself.

Mitt år som au apir skulle ta slut idag och imon skulle min resemånad börja. Ett nytt äventyr att bemästra med vänner, nyfunna sådna. resa och uppleva landet på riktigt. 

Ne istället sitter jag redan hemma i Sverige... sedan 9 månader tillbaka. Suck. Gick ju inte alls som planerat, tyvärr. Satt och tänkte på det innan idag på tåget ner till Malmö. vi var 5 svenska tjejer som kom samtidigt. Jag var den enda som gick i rematch och tråkigt nog fick pack my bags and pay for a ticket home at Christmas Eve 3 month after that I had arrived.
tiden har gått och fort för den delen och jag funderar i mellanåt om jag gjorde det rätta beslutet. But I guess everything happends for a reason.
Men har hunnit med en hel del här hemma, både positiva och negativa saker. but that's another story.

Iställer för att deppa ner hemma så satte jag mig på tåget ner till Malmö. För att få känna lite storstadspulsen. trevligt, ensamt, skönt, fattigare kan jag sammanfatta dagen. blev lite shoppling. Samtidigt som jag gick där i stan så funderade jag, att så många gånger som jag varit i Malmö men endå inte riktigt utforskat shoppingutbudet eller resten av stan :O man går samma gator upp och ner i samma butiker och  man säger sig kunna malmö men hur mycket kan man ? jo jag kan en del, ett lokalsinne som heter duga har jag ju. men skulle villa veta alla dessa små guldkornsbutiker som man oftast bara vet om man bor där eller i närheten.

detta bestod mina shoppingpåsar av idag.

Väska och kofta seconhand - linne och kjol Ginatricot.

 

Blev inte så mycket färg denna gången tyärr:( hittde inte allt som jag var ute efter. Är på jakt efter en snygg höst/vinter jacka med... och skor..

 

//  Z a r a h
Allmänt | |
Upp